Er werd op 2 oktober 2024 een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Moespikstraat bij hoogdringendheid 3 oktober 2024 tot en met 21 oktober n.a.v. werken.
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Bevoegdheid
Juridische grondslag
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vergunt het afsluiten van de Moespikstraat bij hoogdringendheid van 3 oktober 2024 tot en met 21 oktober 2024 naar aanleiding van werken.
Artikel 2: Op 1 oktober 2024 werd door de stad een toelating afgeleverd voor de inname van 2 parkeerplaatsen (plaatsen vrachtwagen) op 11 oktober 2024 in de Moespikstraat thv huisnr 15 voor het uitvoeren van werken.
Artikel 3: Deze inname zal geen hinder opleveren voor het herstellen van de verzakking boven de hoofdriool.
Artikel 4: Er zal een omleiding voorzien worden vanaf het kruispunt Moespikstraat - Moespikvest: Moespikvest - keren op kruispunt met Bostsestraat - Moespikvest richting E40 - Groenstraat. Op elk kruispunt van de omleiding zal een verkeersbord F41 "Omleiding" geplaatst worden.
Artikel 5: De signalisatie voor het afsluiten van de Moespikstraat zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 6: De aanvrager zal volgende signalisatie voorzien en plaatsen:
- Kruispunt Moespikvest/Moespikstraat: schraag met C3 + UPV + A39 + F45b + F41 + afdekken F19;
- Kruispunt Moespikstraat/Groenstraat: schraag met C3 + UPV + A39 + F45b + F41 + afdekken C1.
Artikel 7: De aanvrager zal de opmerkingen/aandachtspunten, bij het advies van de PZ Getevallei, toepassen:
- In de Moespikstraat t.h.v. krpt. met Moespikvest: afdekken F19;
- In de Moespikstraat t.h.v. krpt. met Groenstraat: afdekken C1.
Artikel 8: Het afsluiten van de Moespikstraat zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 9: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 10: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 11: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 12: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.
Artikel 13: De belasting voor het afsluiten van de Moespikstraat is hier niet van toepassing.