Er werd op 11 september 2024 een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Veemarkt op 14 oktober 2024 n.a.v. werken.
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Bevoegdheid
Juridische grondslag
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vergunt het afsluiten van de Veemarkt op 14 oktober 2024 naar aanleiding van werken.
Artikel 2: Voor het verkeer komende van de Bostsestraat zal een omleiding voorzien worden via de Lombardstraat - Beauduinstraat.
Artikel 3: Voor het verkeer komende van de Beauduinstraat zal een omleiding voorzien worden via de Hennemarkt - OLV - Broedersstraat - Veldbornstraat - Sliksteenvest - Leopoldvest - Bergévest - Vinckenboschvest - Bostestraat - Grote Bergstraat - Veemarkt.
Artikel 4: De signalisatie voor het afsluiten van de Veemarkt zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 5: De aanvrager zal volgende signalisatie voorzien en plaatsen:
- Voor en achter de inname: schraag met bord C1;
- Kruispunt Grote Bergstraat/Lombardstraat: schraag met C3 + UPV + F41 (omleiding rechts) + Bord "Veemarkt onderbroken richting Beauduinstraat".
- Kruispunt Veemarkt/Beauduinstraat: schraag met C3 + UPV + F45 + F41 (omleiding rechts);
- Op elk kruispunt van de omleidingswegen: een bord F41 "omleiding" .
Artikel 6: De aanvrager zal het parkeerverbod op de Veemarkt min 24u op voorhand plaatsen en dit volgens de plaatsingsvoorwaarden.
Artikel 7: Het afsluiten van de Veemarkt zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 8: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 9: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 10: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 11: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.
Artikel 12: Het totaal te betalen bedrag voor het afsluiten van de Veemarkt bedraagt 150 euro.