Terug
Gepubliceerd op 02/08/2024

Besluit  College van Burgemeester en Schepenen

di 30/07/2024 - 19:00

Vergunnen afsluiten Pastorijstraat op 16 augustus 2024 en vaststellen tijdelijke politieverordening

Aanwezig: Katrien Partyka, Burgemeester
Gijsbrecht Huts, Tom Roovers, Wim Bergé, Eddy Poffé, Schepenen
Ingrid Goyens, wnd. Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Bram Delvaux, Liesbeth Vanderloock, Ine Tombeur, Schepenen
Patricia Willems, Algemeen Directeur
Feiten, context en motivering

Er werd een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Pastorijstraat t.h.v. huisnummer 168 voor doorgaand verkeer op 16 augustus 2024 voor een verhuis.

Het verkeer dient omgeleid te worden via Grimdeveld - Jubileumlaan - Verbindingsstraat - Sint-Truidensesteenweg - Torenstraat - Pastorijstraat.

De signalisatie voor het afsluiten van de Pastorijstraat dient voorzien te worden door de aanvrager.

De aanvrager dient volgende signalisatie te plaatsen/aan te passen:

- In de Pastorijstraat thv het krpt met het Grimdeveld: schraag met C3 + F41 (omleiding links) + afdekken F19

- In de Pastorijstraat thv het krpt met de Torenstraat: schraag met C3 + UPV + F45b + A39 + afdekken C1.

De aanvrager dient bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan te plaatsen (aan te passen) en na de inname de signalisatie terug te verwijderen (te herstellen in haar oorspronkelijke toestand).

De aanvrager dient de buurtbewoners tijdig in kennis te stellen d.m.v. een schrijven.

Financiële impact/budget

Inkomsten: een bedrag van 150 euro, inclusief BTW

Regelgeving

Bevoegdheid

  • Het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur, artikel 56, § 3, 1° dat bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor de daden van beheer over de gemeentelijke inrichtingen en eigendommen

Juridische context

  • Het besluit van de gemeenteraad van 25 mei 2023 houdende de vaststelling van het reglement op de tijdelijke inname van het openbaar domein bij het uitvoeren van werken en verhuis
Besluit

Artikel 1: Vergunning wordt verleend voor het afsluiten van de Pastorijstraat t.h.v. huisnummer 168 voor doorgaand verkeer op 16 augustus 2024 en dit voor een verhuis.

Artikel 2: Het verkeer zal omgeleid worden via Grimdeveld - Jubileumlaan - Verbindingsstraat - Sint-Truidensesteenweg - Torenstraat - Pastorijstraat.

Artikel 3: Het afsluiten van de Pastorijstraat zal gebeuren door de aanvrager.

Artikel 4: De aanvrager dient volgende signalisatie te plaatsen/aan te passen:

- In de Pastorijstraat thv het krpt met het Grimdeveld: schraag met C3 + F41 (omleiding links) + afdekken F19

- In de Pastorijstraat thv het krpt met de Torenstraat: schraag met C3 + UPV + F45b + A39 + afdekken C1.

Artikel 5: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).

Artikel 6: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.

Artikel 7: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.

Artikel 8: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.