Er werd een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Lindeveldstraat voor doorgaand verkeer van 26 augustus 2024 tem 4 september 2024 en dit voor het uitvoeren van nutswerken.
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Bevoegdheid
Juridische context
Artikel 1: Vergunning wordt verleend voor het afsluiten van de Lindeveldstraat van 26 augustus 2024 t.e.m. 4 september 2024 en dit n.a.v. van nutswerken.
Artikel 2: Het verkeer zal omgeleid worden via de Tassinstraat en Sint-Barbarastraat.
Artikel 3: De signalisatie voor het afsluiten van de Lindeveldstraat zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 4: Het afsluiten van de Lindeveldstraat zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 5: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 6: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 7: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 8: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.