Bevoegdheid
Juridische context
Er werd op 24 maart 2025 een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Paardenbrugstraat ter hoogte van huisnummer 14 op 26 april 2025 n.a.v. werken (plaatsen hoogtewerker).
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vergunt het afsluiten van de Paardenbrugstraat ter hoogte van huisnummer 14 op 26 april 2025 naar aanleiding van werken (plaatsen hoogtewerker).
Artikel 2: Er zal geen omleiding voorzien worden.
Artikel 3: In de Paardenbrugstraat zal, voor de duur van de werken, tweerichtingsverkeer toegelaten worden.
Artikel 4: Het verkeer komende van de Beauduinstraat zal over het Schipplein naar de Beauduinstraat geleid worden.
Artikel 5: De signalisatie voor het afsluiten van de Paardenbrugstraat zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 6: De aanvrager zal volgende signalisatie voorzien en plaatsen:
- Paardenbrugstraat thv krpt met ventweg Bergévest: schraag met C3 + UPV + F45b + A39 + afdekken C1
- In de Paardenbrugstraat thv krpt met Schipplein: afdekken F19
- Paardenbrugstraat thv ventweg Bergévest: afdekken C1
- Paardenbrugstraat over huisnr 8: afdekken C31b
- Schipplein over Beauduinstraat 120: afdekken C1 + plaatsen F19
- Beauduinstraat thv huisnr 126: plaatsen C1 + afdekken F19
Artikel 7: Het afsluiten van de Paardenbrugstraat zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 8: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 9: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 10: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 11: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.
Artikel 12: Het totaal te betalen bedrag voor het afsluiten van de Paardenbrug bedraagt 150,00 euro.