Bevoegdheid
Juridische context
Er werd op 12 mei 2025 een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Roosbeeksestraat ter hoogte van huisnummer 202 van 22 mei 2025 tot en met 13 juni 2025 en dit n.a.v. wegeniswerken (roostergoot vervangen plaatsen nieuwe asfalt).
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vergunt het afsluiten van de Roosbeeksestraat ter hoogte van huisnummer 202 van 22 mei 2025 tot en met 13 juni 2025 en dit n.a.v. wegeniswerken (roostergoot vervangen plaatsen nieuwe asfalt).
Artikel 2: Er zal voor de fietsers een omleiding voorzien worden via de Kerkomstraat - Koffiestraat - grondgebied Boutersem.
Artikel 3: De aanvrager zal voor de omleiding over het grondgebied Boutersem een toelating vragen bij de gemeente Boutersem.
Artikel 4: De signalisatie voor het afsluiten van de Roosbeeksestraat zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 5: De aanvrager zal volgende signalisatie voorzien en plaatsen:
- Voor en achter de werken: schraag met C3
- Kruispunt Kerkomstraat/Roosbeeksestraat: schraag met C3 + UPV + F45b + F41 "omleiding"
- Kruispunt Kerkomstraat/Koffiestraat: schraag met C3 + UPV + F45b + F41 "omleiding"
Artikel 6: De aanvrager zal de opmerkingen/aandachtspunten, bij het advies van de PZ Getevallei, toepassen:
"Er moet een omleiding voorzien worden op het grondgebied van de gemeente Boutersem. Er dient hiervoor ook een toelating zijn van de gemeente Boutersem."
Artikel 7: Het afsluiten van de Roosbeeksestraat zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 8: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 9: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 10: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 11: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.
Artikel 12: De belasting voor het afsluiten van de Roosbeeksestraat is hier niet van toepassing.