Bevoegdheid
Juridische context
Er werd op 2 juli 2025 een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Beauduinstraat ter hoogte van huisnummer 62 van 22 september 2025 tot en met 3 oktober 2025 n.a.v. dakwerken.
Derhalve dient een tijdelijke politieverordening vastgesteld te worden.
Artikel 1: Het college van burgemeester en schepenen vergunt het afsluiten van de Beauduinstraat ter hoogte van huisnummer 62 van 22 september 2025 tot en met 3 oktober 2025 naar aanleiding van dakwerken.
Artikel 2: Er zal een omleiding voorzien worden via Beauduinstraat - Hennemarkt - O.L.V.-Broedersstraat - Veldbornstraat - Liefdestraat - Generaal Guffensstraat - Leopoldvest - Bergévest - Beauduinstraat. Op elk kruispunt van de omleiding zal een verkeersbord F41 "Omleiding" geplaatst worden.
Artikel 3: De signalisatie voor het afsluiten van de Beauduinstraat zal voorzien worden door de aanvrager.
Artikel 4: De aanvrager zal volgende signalisatie voorzien en plaatsen:
- Kruispunt Beauduinstraat/Kapucijnenplein: schraag met C3 + UPV + F45b + A39 + afdekken F19
- Kruispunt Paardenbrugstraat/'t Schip: schraag met C3 + UPV + A39 + F45b + afdekken C1
- Kruispunt Kortestraat/Gasthuismolenstraat: schraag met C3.
Artikel 5: De aanvrager zal de opmerkingen/aandachtspunten, bij het advies van de PZ Getevallei, toepassen:
- HET SIGNALISATIEPLAN DAT DOOR DE POLITIE OPGESTELD WERD DIENT GEBRUIKT TE WORDEN.
Artikel 6: Het afsluiten van de Beauduinstraat zal gebeuren door de aanvrager.
Artikel 7: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).
Artikel 8: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.
Artikel 9: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.
Artikel 10: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016 24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.
Artikel 11: Het totaal te betalen bedrag voor het afsluiten van de Beauduinstraat bedraagt 1800 EUR. (=12x150 EUR, exclusief de belasting van de inname zelf)