Terug
Gepubliceerd op 29/02/2024

Besluit  College van Burgemeester en Schepenen

di 27/02/2024 - 19:00

Afsluiten Beauduinstraat van 18-03-2024 tem 22-03-2024 - tijdelijke politieverordening

Aanwezig: Katrien Partyka, Burgemeester
Bram Delvaux, Gijsbrecht Huts, Tom Roovers, Wim Bergé, Eddy Poffé, Liesbeth Vanderloock, Ine Tombeur, Schepenen
Patricia Willems, Algemeen Directeur
Feiten, context en motivering

Er werd een aanvraag ingediend betreffende het afsluiten van de Beauduinstraat thv huisnr 105 voor doorgaand verkeer van 18-03-2024 tem 22-03-2024 en dit voor het uitvoeren van dakwerken.

De bewoners vanaf huisnr 105 kunnen de woning niet bereiken met de wagen.

Omwille van de werf aan het Schipplein werd reeds tweerichtingsverkeer ingeleid.

De signalisatie voor het afsluiten van de Beaduinstraat dient voorzien te worden door de aanvrager.

De aanvrager dient volgende signalisatie te plaatsen:

- In de Beauduinstraat thv huisnr 98: schraag met C3 en dagslapers.

De aanvrager dient bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan te plaatsen (aan te passen) en na de inname de signalisatie terug te verwijderen (te herstellen in haar oorspronkelijke toestand).

De aanvrager dient de buurtbewoners tijdig in kennis te stellen dmv een schrijven.

Regelgeving

- het decreet lokaal bestuur

- reglement belasting op de tijdelijke inname van het openbaar domein bij het uitvoeren van werken en verhuis, goedgekeurd in zitting van de GR dd 25-05-2023

Besluit

Artikel 1: Goedkeuring wordt verleend betreffende het afsluiten van de Beauduinstraat thv huisnr 105 voor doorgaand verkeer van 18-03-2024 tem 22-03-2024 en dit voor het uitvoeren van dakwerken.

Art. 2: De bewoners vanaf huisnr 105 zullen hun woning niet kunnen bereiken met de wagen.

Art. 3: De signalisatie voor het afsluiten van de Beauduinstraat zal voorzien worden door de aanvrager.

Art. 4: De aanvrager zal volgende signalisatie plaatsen:

- In de Beauduinstraat thv huisnr 98: schraag met C3 en dagslapers.

Art. 5: Het afsluiten van de Beauduinstraat zal gebeuren door de aanvrager.

Art. 6: De aanvrager zal bij aanvang van de inname de signalisatie op de rijbaan plaatsen (aanpassen) en na de inname de signalisatie terug verwijderen (herstellen in haar oorspronkelijke toestand).

Art. 7: De aanvrager zal de buurtbewoners tijdig in kennis stellen d.m.v. een schrijven.

Art. 8: De vergunning zal steeds ter plaatse aanwezig zijn en te allen tijde getoond worden wanneer de politie of de aangestelde van de stad dit vraagt.

Art. 9: De opdrachtnemer zal zich informeren bij de stad voor de ophaaldagen per afvalproduct voor zones die niet bereikbaar zijn door de ophaaldiensten (dit wordt enkel bepaald door de leidend ambtenaar – 016/24 75 00). Tijdens de werken wordt bij elke ophaalbeurt het huisvuil, het papier of karton, GFT en PMD en andere vooraf door de opdrachtnemer naar groeperingsplaatsen gebracht naast de rijstrook waar het door de ophaaldienst, zonder het verkeer te hinderen, kan opgehaald worden, zonder telkens de werfzone te moeten kruisen. Containers worden eveneens naar de rand van de werfzone gebracht zodat ze door de ophaaldienst gemakkelijk kunnen leeggemaakt worden. Ze worden daarna terug naar de oorspronkelijke plaats gebracht door de opdrachtnemer.

Art. 10: Het totaal te betalen bedrag voor het afsluiten van de Beauduinstraat en de inname van het openbaar domein bedraagt 798,00 euro.